تاریخ انتشار: شنبه 1402/11/21 - 21:53
کد خبر: 496159

ویژه برنامه نقش آفرینی جنبش دانشجویی در جهاد اکبر برگزار شد؛

رستمی: در هماورد بزرگ جزو میدان‌داران سپاه امام زمان(عج) باشید/ وحیدی: استمرار در برگزاری جهاد اکبر از ثمرات انقلاب است

رستمی: در هماورد بزرگ جزو میدان‌داران سپاه امام زمان(عج) باشید/ وحیدی: استمرار در برگزاری جهاد اکبر از ثمرات انقلاب است

وزیر کشور در ادامه‌ی پاسخ به پرسش دانشجویان بیان داشت: در انتخابات و یا یک فرجه خاص، چون دانشگاه ها جزو امکانات دولتی محسوب می‌شوند اگر بنا باشد برای نماینده خاصی استفاده شود باید با عدالت همراه باشد. چون قانون می‌گوید براساس استفاده برابر از امکانات دولتی برای تبلیغ می‌شود استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ویژه برنامه نقش آفرینی جنبش دانشجویی در بیست و دومین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، حجت السلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظرم رهبری در دانشگاه‌ها و همچنین استاندار استان خراسان رضوی برگزار شد.

در هماورد بزرگ جزو میدان داران سپاه امام زمان(عج) باشید

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان در اربعین حسینی اشاره کرد و بیان داشت: حضرت آقا از ابتدای رهبری شان یک طرحی را مطرح می کنند و در این باره می‌فرمایند: عزیزان! ما در یک جریان مهم و گردش تاریخی قرار داریم. ایشان ۳ هفته بعد از شروع جنگ اوکراین که همه فکر می‌کردند جنگ کوتاه مدتی است نیز فرمودند: اتفاقات سیاسی و نظامی جهان که در حال رخ دادن هستند بخشی از پیچ تاریخی است و در ادامه خطاب به جوانان و نخبگان بیان داشتند که: شما دو وظیفه دارید؛ یک وظیفه کوتاه مدت و یک وظیفه میان مدت. وظیفه کوتاه مدت این است که سطح بندی ها را بشناسید و موضع درست بگیرید و وظیفه میان مدت این است که نقش آفرینی کنید برای قدرت گرفتن تعیین کننده جبهه حق.

رستمی در ادامه بیان داشت: رهبر انقلاب اسلامی می فرمایند اتفاقات بزرگی در حال رخ دادن است و این اتفاقات بزرگ آینده تاریخ را رقم می‌زند و شما باید اثر گذار باشید. تمام طواغیت امروزه، مجسمشان در برابر جمهوری اسلامی ایستاده و هیچ ابایی از جنایت ندارند و نمونه‌ی آزمایشگاه فلسطین، معرف حقیقت غرب است. در این جبهه نقش دانشگاه، دانشجوها و شما عزیزانی که فعالین تشکلی دانشجویی هستید، مهم است. در این روزها و در جوار حرم پرفیض امام رضا(ع) از ایشان بخواهید که در این هماورد بزرگ شما جزو میدان داران سپاه امام زمان(عج) باشید.

 استمرار در برگزاری جهاد اکبر از ثمرات انقلاب است

ادامه این جلسه با سخنرانی وزیر کشور ادامه یافت. وحیدی در ابتدای سخنان خود دانشجویان را  امیدهای آینده کشور و امانتدار نسل قبلی خواند و از استمرار در برگزاری دوره های جهاد اکبر ابراز خشنودی کرده و آن را از ثمرات انقلاب دانست.

وحیدی در پاسخ به پرسش دانشجویان در ارتباط با نوع برگزاری انتخابات در کشور پاسخ داد: هر کشوری نظام انتخاباتی خاص خودش را دارد که برنامه کلی سیاسی است. در کشور ما نظام انتخاباتی اکثریتی از ابتدای انقلاب  پذیرفته شده است. این بار سوم است که مجلسی ها تلاش کردند که نظام تناسبی را پیاده کنند؛ البته آن چیزی که مجلس آورده بود نظام تناسبی ناقص بود و ابهامات زیادی داشت. برای مثال با نحوه ای که در  لایحه مجلس آورده بودند ممکن بود یک نفر با رای کمتر وارد مجلس شود و یک نفر با رای بیشتر به مجلس ورود پیدا نکند.  البته در بحث انتخابات یک راه حل این است که حوزه ها را تک نفره کنیم برای مثال حوزه تهران سی نفر است که اگر تهران را سی منطقه کنیم در هر حوزه یک نفر انتخاب خواهد شد اما باید از قبل مردمی را که قرار است در آن حوزه رای بدهند مشخص کنیم.

وزیر کشور در ادامه‌ی پاسخ به پرسش دانشجویان بیان داشت: در انتخابات و یا یک فرجه خاص، چون دانشگاه ها جزو امکانات دولتی محسوب می‌شوند اگر بنا باشد برای نماینده خاصی استفاده شود باید با عدالت همراه باشد. چون قانون می‌گوید براساس استفاده برابر از امکانات دولتی برای تبلیغ می‌شود استفاده کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top